Ny elev på Klim Friskole?

Skolevalg er et vigtigt valg og et stort valg i et barns liv!

Tak, fordi I overvejer Klim Friskole som skole for jeres barn. Vi glæder os, hver gang et nyt barn og en ny familie kommer og bliver en del af vores skole.

Når man skal gå på Klim Friskole, er det vigtigt, at barn, forældre og friskolen tror på, at det er det rigtige skolevalg for jeres barn. Familien skal have lyst til at blive friskoleforældre, og friskolen skal kunne tilbyde det rigtige skoletilbud til barnet/eleven. Hos os foregår denne afklaring gennem en rundvisning på skolen og en samtale mellem hele familien og skolens leder og den relevante lærer.
indskrivning

Ved rundvisningen og samtalen får vi en fornemmelse af jer og jeres barn. Vi vil gerne høre om, hvordan barnet trives i nuværende og evt. tidligere skole eller børnehave. Vi skal også snakke om vores skoles værdier og traditioner samt få afklaret, hvilke forventninger vi har til hinanden.

Det hele skal gerne munde ud i, at alle parter tror på og glæder sig til at skulle samarbejde om et godt skoleliv for jeres barn.

Klim Friskole er et attraktivt skoletilbud, og der er plads til alle. Vi vil tilbyde en skole, der lever op til skolens egne og nuværende forældres høje forventninger. Derfor forbeholder vi os retten til at sige nej tak til et barn, som vi ved indskrivning ikke kan give det rigtige skoletilbud.

På Klim Friskole har vi elever fra 0. til 9. klasse. Man kan i løbet af året rette henvendelse til skolen om indskrivning på alle klassetrin. Det er altså muligt at starte et skoleforløb midt i et skoleår.