VS: For få tilbyder hjælp

Hermed videresendt fra Mille Sundstrup.
Kære Alle Sammen.
Jeg føler mig nødsaget til at skrive dette. Et opråb/udråb fra bestyrelsesformanden. Anledningen er, at næsten ingen byder sig til – til at hjælpe til ved jagtfesten lørdag 10/6. Klim Friskole og Fribørnehus har sagt ja til at hjælpe til festen, og vi tjener lidt penge ved det. 2! har meldt sig og det er simpelthen for dårligt. Der har været skrevet ud om det i nyhedsbrev mere end en gang – om at byde sig til og hjælpe. En Friskole og Fribørnehus er et fællesskab, hvor vi hjælper hinanden, og er der for hinanden. Vi er sammen om stedet, fordi vi har valgt, at vores børn har deres dagligdag på stedet. I et fællesskab drejer det sig om at yde og nyde. Vi har alle vores travle liv – det ved jeg. Alligevel er der brug for at vi alle lægger tid og energi i Klim Friskole og Fribørnehus. Det er vigtigt at byde sig til, yde, give og være der for fællesskabet. Vi kan tilmed tage en ven eller familie med, når vi hjælper hinanden. Det er så vigtigt, at vi bidrager. Det er med til at skabe stedet, vores fællesskab, vores dagligdag med hinanden. Det bidrager også økonomisk til driften af Klim Friskole og Fribørnehus, hvilket er lige så vigtigt. Denne besked er skrevet på egne vegne, men jeg er sikker på, at hele bestyrelsen er enig med mig i betragtningerne. Med venlig hilsen, Mille.
Dette indlæg blev udgivet i Nyhedsbrev. Bogmærk permalinket.