Om os

Hvad er Klim Friskole?

Vi er en folkelig grundtvig-koldsk friskole, der tilbyder undervisning fra børnehaveklasse til 9. klasse. Vi ruster vores elever med en stærk faglig profil i et undervisningsmiljø, hvor der er plads til alle. For os er det enkelte barns trivsel nemlig et fælles anliggende, og derfor arbejder alle lærere sammen som et team om at skabe et både socialt og læringsmæssigt godt skolemiljø for alle elever. Vores elever skal vågne glade om morgenen med en naturlig lyst til at komme i skole. Vi er desuden nabo til Klim Fribørnehave og Vuggestue, som vi har et nært samarbejde med.

Hvem er Klim Friskole?

Nok er vi en lille skole, men vi har masser af plads til både vores skoleglade og læreivrige elever, kvalificerede lærere og pædagoger, smilende medarbejdere, engagerede bestyrelse og ikke mindst initiativrige forældre. På Klim Friskole er vi et fællesskab, der taler i hovedhøjde med hinanden, og det er vores mål, at denne åbenhed hjælper med til at bevare det gode samarbejde, der er mellem lærere, elever og forældre.

Hvor er Klim Friskole?

I finder skolen i landsbyen Klim i den naturskønne landsdel Han Herred, hvor vi ligger placeret tæt på skov, vand og en altid potentiel travetur med frisk luft og vind i håret. Vi sætter generelt stor pris på den natur, der er omkring skolens område, og vi bruger den ofte i den daglige undervisning for at skabe mere værdi for vores elever.